Gessoblommor

Åh vad det är roligt att få kladda och leka med färger och mister! Idag har jag verkligen kletat på, jag har nämligen gjort en massa Gessoblommor. Grunden till blommorna kommer frånYouDo:s snygga blommor och från Tim Holtz dies – tattered flowers. Jag började med att måla blommorna med Gesso, sedan värmde jag med embossingfönen innan färgen hinner torka. Då börjar Gesson bubbla vilket skapar en snygg struktur på blommorna.  Sen sprayar jag på en massa Glimmer Mist i den färg jag valt och värmer sedan en kort stund med embossingfönen så att färgen torkar.

Här nedan ser ni en massa blommor som jag monterat ihop med varandra och satt en metalldekoration i mitten.

Lite närbilder på några av blommorna:

Kanterna på blommorna ovan är chalkade för att få mer effekt. Här nedan ser ni hur blommorna ser ut innan jag monterat ihop dem. Man behöver ju inte montera dem, de är ju fina så här också. tycker så mycket om strukturen och hur de upphöjda delarna är ljusare.

Här kommer alla blommor som jag gjorde idag, grupperade efter färg:

Hoppas att ni har inspirerats till att göra lite Gessoblommor!

Kram ztina


28 responses to “Gessoblommor

Lämna en kommentar