Ny skylt till pysselrummet

Har länge tänkt göra en skylt till mitt pysselrum och nu har det äntligen blivit av! Till denna inspirerades jag av Pysseltagens månadstävling som är en riktigt kul och annorlunda inspirationstävlingen. Utmaningen gick ut på att inspireras av Duffys musikvideo Well, well, well. Jag blev inspirerad av den snygga stenmuren i bakgrunden med de gröna klätterväxterna. Så här blev resultatet:

Skylten är gjord av metalltejp, där jag satt chipboardbokstäver, punchinella och glasfiberremsor bakom tejpen och sedan använt präglingsverktyg för att ”ta fram” dem. Sedan har jag satt på svart akrylfärg och metallwax och en massa dekorationer…

Här ser ni en större bild av skylten…

Rosen i mitten har jag gjort själv av dragkedjor och blomman till vänster har jag målat med Gesso och sedan sprayat med GlimmerMist.

Här ser ni fler blommor som jag använt Gesso och GlimmerMist på. I mitten är en stor pärla.

Man kan säga att jag hamnat i Metal Tape Art träsket efter att ha gjort denna skylt, för nu är jag fast! Det var sååååå kul! =)

Kram ztina

14 responses to “Ny skylt till pysselrummet

Kommentera

