Pretty – layout med tutorial

Idag tänkte jag visa hur jag gjort denna layout i en liten tutorial.
.
********************
.
Today I show you how I made this layout in a small tutorial.
.
Jag startade med att mista olika färger på ett snyggt papper från Tim Holtz.  Det har en resisttext på sig som kommer fram när man till exempel sprayar på det. Här ovan ser ni tydligt den fina texten.
.
******************
.
I started to mist different colors on a beautiful paper from Tim Holtz. It has a resist text that appears when you for example spray on it. Above you can see clearly the fine text.
 Sedan tog jag några snygga stämplar och stämplade på bakgrunden. För att slippa få skarpa kanter från stämplarna färgade jag inte in hela stämpeln.
.
********************
.
Then I took some nice stamps and stamped on the background. To avoid having to get sharp edges from the stamps I chose not to colour the whole stamp.
 Efter det satte jag fast fotot med 3D-kuddar och lade till lite spets.

.
*******************
.
After that, I added the photo with 3D foam pads and some lace.

 

Jag dekorerade sedan med lite chipboard och text.
.
***************
.
I then decorated with a bit of chipboard and some text.
 Men då jag kände att något saknades på layouten valde jag att använda lite mist, stämpel och chipboard längst ner på layouten.
.
***************
.
But then I felt something missing on the layout, I chose to use a little more mist, stamp and chipboard on the bottom of the layout.
Och det färdiga resultatet ser ni här:
.
**************
.
And the finished result you see here:
Kram stina
Kommentera

