Mixed media tag – family

Idag skulle jag vilja visa en mixed media tag som jag gjort för Hobbyworld. Jag har experimenterat med en hel del grejer på denna tag.
.
******************
.
Today I would like you to see a mixed media tag I´ve made for Hobbyworld. I have experimented with a lot of stuff on this tag.
Jag började med att använda modeling paste och en mask på en cardstock tag för att skapa bakgrundsstruktur. Därefter limmade jag dit en massa olika dekorationer. När limmet torkat mistade jag över hela tagen. Sedan torrborstade jag med vit akrylfärg över alla detaljer för att framhäva dem. På utvalda ställen limmade jag sedan fast både Micro beads och Glass glitter. Sist men inte minst satte jag dit ett band och den fina texten Family.
.
****************
.
I started by using modeling paste and a mask on a cardstock tag to create background texture. Then I glued on a lot of different decorations. When the glue qas dry I mistade all over the tag. Since dry I dry brushed with white acrylic paint over all the details to accentuate them. At selected places I then glued on both Micro beads and Glass glitter. Last but not least, I put on a band and the fine text Family.
.
.
Kram stina
Kommentera

