Minialbum för födelsedagar

De coola papperna från K-design är verkligen min stil. Jag gillar både färgerna och de häftiga mönstren. Här har jag gjort ett minialbum med Steampunk light-papperna. På ett av papperna finns kalendersidor till alla årets månader. Jag använde dem till att göra en födelsedagskalender där jag kan se när alla nära och kära fyller år.

DSC_0046 (2)

 

Som komplementfärg till K-design papperna valde jag orange. Jag tyckte att det blev en ganska häftig kombination. De snygga bokstäverna och siffrorna i albumet kommer frånPrima. Även de snygga blingswirlsen kommer från Prima.

DSC_0049 (2)

Albumet är uppbyggt av endast 3 mönstrade 12×12 tums papper. Varje blad är gjort av en halv 12 x 12 tums sida vilket gjorde att jag fick 6 blad i mitt album, vilket gav 12 fram- och baksidor = perfekt för att rymma alla månader på året. Varje sida är dekorerad med en tab med månandes siffra på samt en bård av kantstansen Garden rail.

DSC_0052 (2)

På kalenderdelarna har jag ringat in alla de datum när någon jag känner fyller år.

DSC_0057 (2)

Varje blad går att vika ut och där bakom har jag satt en journalingruta med info om vem som fyller år. På vissa sidor har jag häftat fast dubbla journalingrutor för att rymma alla.

DSC_0061 (2)

 

Ett enkelt och roligt sätt att hålla reda på när alla fyller år!

Kram ztina

Kommentera

