Färgutmaning med twist

Idag hade jag tänkt visa förra veckans utmaning som jag gav till tjejerna på Allt om Scrap. Min färgskala när jag scrappar går ofta i dovare färger och helst brunt och turkost. Så detta var verkligen en utmaning till mig själv. Utmaningen var att skapalayouter med färgkombinationen grön, orange och turkos. En liten twist lade jag till för att göra det hela lite svårare. På alstret skulle det finnas med ett fordon av något slag.

I min papperssamling finns inte så många orangea papper, men det papper jag till slut valde tyckte jag påminde mycket om höstfärger. Därför passade detta fotot bra in. Det är på lille Jonathan som glatt skuttar ut i skogen på äventyr för att kanske hitta några roliga svampar eller trevliga myror. Dekorationen med fordon på rad är egentligen röd och av filt, men jag tog och vände på den och sprayade den orange med GlimmerMist.

Kram ztina

Kommentera

