Inbjudningskort

Idag tänkte jag visa er några inbjudningskort som jag gjort av bruna papperspåsar. Påsarna är vikta på mitten vilket skapar en liten och en stor fick för tags. Ni får snart se hur…

Jag har använt mig av de helt underbara papprena från Maja Designs kollektioner Lantliv och Skärgårdsliv.

Korten är upplagda på samma sätt, bara med olika papper och band. På alla korten har jag använt mig av de snygga och användbara blommorna från YouDo. I mitten av blommorna har jag satt halvpärlor.  Runt textrutan har jag satt fotohörn som jag färgat in med chalks. Textstämpeln kommer från Reprint.

Varje kort har även fått en dragspelsblomma som jag gjort själv. De är jätteenkla att göra och blir supersöta. Jag använde mig av en remsa (30×2,5 cm) Sedan bigade jag den med 7 cm mellanrum hela vägen. Ändarna limmade jag ihop med varandra. Sedan är det bara att trycka ihop blomman. Jag satte en klick med smältlim från limpistolen på ett papper och tryckte sedan fast blomman på det så att det skulle gå snabbare att torka. Jag orkade inte sitta och hålla fast den… =)

Så här ser insidan ut. Längst till vänster ser ni att jag använt ett annat papper, där under är själva botten på påsen och där under kan man sätta en tag eller liknande om man vill. Jag har, som ni ser, inte gjort det, men det går att göra.

Den snygga ramen har jag färgat in med chalks för att ta fram färgen från papperspåsarna.

Eftersom stommen är en påse så finns det ju naturligtvis en öppning. Där har jag satt in en stor tag där jag tänkt skriva mer information om själva festen. För att göra tagen mer synlig för mottagaren så satte jag fast ett fotohörn på långsidan så att det bildade en pil.

Här kommer fler bilder på de övriga korten.

Hoppas att ni har förstått mina beskrivningar. Annars är det bara höra av sig =)

Kram ztina

5 responses to “Inbjudningskort

Kommentera

