Konfirmationsbok

Tjingeling! Hoppas att Midsommarhelgen varit bra!!! Idag tänkte jag visa en konfirmationsbok som jag gjort till min brorson som konfirmerades idag. Jag passade även på att skicka in den till Scrap & Hobbys roliga månadstävling där man skulle använda sig av wellpapp i sitt alster.

Stommen till denna bok är i kartong så därför började jag med att måla den vit med akrylfärg. Sedan har jag färgat in den ytterligare med både chalk  och metallic-rub i olika toner. På framsidan klistrade jag fast wellpapp som jag ruggade kanterna på och chalkade. Jag använde mig även av vit akrylfärg som jag målade lite med på wellpappen. Stängningsanordningen är utstansat av en TimHoltz-die och är embossad och 3D-lackad. Bakom den är en magnet så att den är lätt att stänga.

Det snygga korset var från början svart och silver, eftersom det inte riktigt passade in så embossade jag det brunt och lade på lite metallic-rub.

På insidan började jag med att klistra fast papper från en gammal, riktig psalmbok. Tyckte att det passade rätt bra =)

De övriga papprena är från BoBunnys Timepiece.

Tack för titten!

Kram ztina

5 responses to “Konfirmationsbok

Kommentera

