Steampunk!!

Jag har gått och blivit kär!!! – I den för mig nya stilen Steampunk! Förra veckan var vi hos Carina på Scrap-ateljen och hade DT-träff, temat för dagen var Steampunk på canvastavlor. Det var så otroligt roligt att få kladda med färg och använda material jag aldrig använt tidigare att jag hann göra hela två tavlor under dagen! Här kommer lite bilder på mina tavlor:

På den här tavlan har jag bara använt mig av GlimmerMist och en massa dekorationer. Jag ville skapa lite kontraster så därför valde jag turkos och svart med lite silver i vissa detaljer. Som dekorationer har jag använt mig av provdockor, blommor, metalldekorationer, fjäril, swirls, kugghjulo och spets.

På den andra tavlan har jag både målat med akrylfärg, olivgrön och guld, och sprayat med glimmermist. Jag har även maskat fram kugghjulen med hjälp av TimHoltz masker. Som dekorationer har jag bland annat använt mig av muttrar, vingar, blommor, kugghjul, ett stort cykelkugghjul, klocka och knappar.

Den här stilen kommer jag absolut att prova igen! Det var verkligen superroligt! Prova själv vet jag. Bilder på de andra i DT-gängets tavlor finns på Scrap-ateljens blogg: http://www.scrap-ateljen.se/wp/

Kram ztina

10 responses to “Steampunk!!

Kommentera

