Påsalbum

 Oj, oj, oj här behövs verkligen en uppdatering! Kan bara inse att veckorna går alldeles för fort fram, speciellt sedan jag börjat om och jobba… Tiden har inte riktigt funnits till till att blogga. Ska försöka skärpa mig och göra några inlägg här framöver =)

Jag har gjort ett så kallat Påsalbum som ett DT-alster till Scrap-ateljen! Superkul att göra och rymmer verkligen en massa foton och infomation! ni får ursäkta om kvalitén på fotona är lite dåliga, tror att jag var lite trött när de togs 😉

Tänkte att jag beskriver lite eftersom

Själva albumet är gjort av papperspåsar som jag klätt med mönsterpapper och sedan klistrat ihop. Fram- och baksida är gjort av kartong som sedan är klätt med canvastyg.

På canvastyget har jag sprayat med Glimmermist och chalkat runt kanterna. Sedan har jag dekorerat med bling, band och blommor och bokstäverna har jag lagt 3D-lack på. Fästanordningen har jag valt att göra med karborre så att albumet ska gå lätt att öppna och stänga.

 Så här ser albumet ut när det är öppnat. Eftersom påsarnas öppning är utåt så har jag satt in tags i dem vilket gör att man rymmer väldigt mycket foton och journaling i detta album. Här kommer ett urval av sidorna inuti albumet…

Mellan alla sidor blir det en liten ”flärp” där jag oftast valt att sätta någon tag eller ett litet foto.

 Jag har även gjort små dragspelsalbum och fickor i albumet så att jag skulle rymma hela vår Stockholmssemester. Det blev en liten utmaning att rymma allt detta men det gick =)

Kram ztina

8 responses to “Påsalbum

  • Åsa S Andersson

    Albumet är helt fantastiskt!!!!!! Du har sån talang o sinne för scrappandet! Ser verkligen fram mot kursen i Örviken… Tusen tack för en jätterolig helg i Öjebyn, hälsa gärna det till kompisarna i scrapklubben! kram Åsa

    • Birgit Öhlund

      Du är verkligen duktig! Du har lyckats så bra med dessa album. Helgen i Öjebyn var bra och trevlig. Jag tackar så mycket. Tyvärr kan jag inte träffa er på onsdagsträffen, eftersom jag är upptagen på annat håll. Det blir ju fler gånger och då skall det väl tiden stämma bättre. Ha det så bra!

      Birgit

  • Åsa B

    VAd fint det blir, ska försöka mig på ett eget snart. / Kram Åsa B

  • Anna K

    Du är verkligen minialbumens drottning! Ljuvligt 🙂

  • Jenny - Pion Design

    Vilket underbart vackert album!

  • Anita Bäck

    Vilka fantastiska varma och mysiga bilder från Stockholm, Albumet är helt otroligt.
    Jonathans ”farmor” blir alldeles varm i hjärtat när hon ser detta album . Vilket fint minne Jonathan får från sin första Stockholmsresa till farbror Johan och Ida.
    Anita

  • Millan

    Superfint blev det ju stina! Vilket jobb du gjort! Känner att man själv skulle ta å göra ett inlägg i bloggen kanske 😛 Hoppas ni har det bra. Kramar

Kommentera

