Dop

Förra lördagen hade vi dop för Jonathan och idag tänkte jag visa lite saker som jag gjorde inför dopet. Vi börjar med inbjudningskorten som jag ville ha väldigt enkla… Så här blev de:

DSC_0123

Eftersom jag älskar färgen turkos så gick det mesta under dopet i den färgen. Bland annat så var bandet på Jonathans klänning turkost. Till fikat efteråt vek jag servetter i form av en skjorta så att alla fick varsin. Naturligtvis gick även dessa i turkost med vitt band på för att likna dopklänningen.

DSC_0215

Eftersom jag redan nu fått förfrågningar på hur jag gjort dessa  servettskjortor så tänkte jag här framöver lägga ut en beskrivning på detta… hoppas att ni alla har det riktigt gött!!

Kram ztina

3 responses to “Dop

  • Mia

    Men så fina inbjudningar……och skjortan var ju bara sååååå cooooooool.
    Hoppas beskrivningen kommer innan farsdag =)
    KRam//Mia

  • Theresa

    Vilken guldklimp! Skjortorna var ju hur läckra som helst. Vilken rolig idé!

  • jessi

    Hej!
    Perfekta inbjudningskort! Jag planerar dop just nu och just med turkost/brunt, har du någon mall på dina kort? stod övrig info på baksidan på det bruna? maila gärna en snabb beskrivning!
    hälsn jessi

Kommentera

