Överlevnadskit för gravid brud!

Här kommer ett till bidrag till bloggpartyt som är i gång. Den här gången har jag antagit Alien Blings utmaning där man skulle altra något. Jag ÄLSKAR ju att altra så denna utmaning var inte svår att hoppa på!

För några dagar sedan kom en kompis förbi och frågade om jag ville hjälpa honom med en grej. Han hade nämligen fått världens roligaste ide´som jag naturligtvis nappade på direkt! Idag är han värd för ett bröllop där bruden är gravid och som ni vet så kan man ju få lite olika matnojor i det tillståndet, vilket den här bruden har. Dessutom äter hon på någonting konstant vilket gjorde att min kompis blev lite orolig för hur hon skulle fixa bröllopsdagen 🙂 Han fick därför idén att göra ett överlevnadskit till henne så att hon skulle överleva dagen och jag fick uppgiften att utforma det! Jag kan säga att jag haft OTROLIGT roliga dagar när jag suttit och gjort denna annorlunda altring!!!!!

Bröllopets färger gick i höstens färger så därför valde jag att göra mitt projekt efter dessa färger också så att kitet skulle smälta in i bordsdekorationerna. Jag började med att ta en skokartong som jag sedan omformade och klädde in med papper och spetsar. Sedan dekorerade jag den och satte i ”ingredienserna” till kitet. Så här blev resultatet:

DSC_0405

DSC_0410

DSC_0414

Här kommer lite närbilder på lådans sidor där jag skrivit in datum och brudparets namn som minne:

DSC_0388

DSC_0416

De saker som finns i lådan är följande: Favoritdryck, bananer, russin, näsdukar, godis, kakor och en krämbulle. Här kommer bilder på dessa:

DSC_0392

DSC_0394

DSC_0397

DSC_0401

Det här var en himla kul grej att göra – och knappast särskilt vanlig heller skulle jag tro! Har ni inte provat att altra förut så prova, ni kommer inte att ångra er!!! Nu är det bara hoppas att det blev en rolig överraskning för bruden och att hon överlevde sitt bröllop 😉

Kram ztina

23 responses to “Överlevnadskit för gravid brud!

Kommentera

