Dreaming away

Det här är en av de layouter som jag gjorde till Mimas CC. Utmaningen var att göra något vintage, så jag satte mig ner med ett av mina favoritfoton och gjorde denna LO. För att skapa vintagekänsla skrapade och chalkade jag kanterna ordentligt. Sedan använde jag mig av dova färger, spets och gamla mycklar.

dsc_0456

dsc_0460

Som ni kanske ser så är detta inget vanligt format på en LO, jag har gjort den 21*21 cm. Den här LO:n ska nämligen tillhöra ett album med mina favoritfoton i. I somras hittade jag en underbar gammal plåtburk på loppis som jag snabbt inhandlade. Den är grön och har en stor glasruta på locket, får nog ta kort på den senare och visa. I den ska jag sätta alla dessa layouter på mina absoluta favoritkort. Eftersom burken är gammal så ska temat vara vintage på alla layouter… Vi får väl se hur det blir 🙂

Igår hade vi vår andra scrapträff med NorthernLightScrappers. Denna gång hann jag göra betydligt mer än sist när det enda jag åstadkom var en fotomatta! 😉 Igår blev det hela 3 LO:s! Känner mig riktigt nöjd!

I helgen är det fullt upp här i Piteå – i alla fall för dem som är intresserade av loppis och innebandy. Lions har i helgen sin stora loppis och sen är det ju WCC – World Challenge Cup!!! Innebandylandslagen från Sverige, Finland, Tjeckien och Schweiz ska mötas i olika matcher. Så det blir nog inte så mycket scrappande i helgen skulle jag tro. Får ta igen det till veckan istället 🙂

Kram ztina

9 responses to “Dreaming away

Kommentera

