Mitt första clearalbum

Jag har gjort mitt första clearalbum, ett DT-uppdrag till Scrap-ateljen. Det innehåller bilder på vårt snömonster Gizmo. Jag har använt mig av papper från Kaiser – Dancing. Det mesta av materialet hittar du hos Scrap-ateljen…

dsc_0051

dsc_0052

På framsidan av albumet har jag använt mig av vit punchinella, rub-ons bokstäver, pärlor, stickles, metallram och några vinterdekorationer som jag hittade i gömmorna. Alla kanter är chalkade i färgen dark drown.

dsc_0003 

 dsc_00051

dsc_0006

Gizmo kan verkligen se helt galen ut när han far omkring i snön. Det går inte att ta miste på hans lycka, framför allt inte om han dessutom hittat en pinne. Nya material på dessa sidor är brads från Basic Grey, blommor, knappar och thickers.

dsc_00101

dsc_0012

dsc_0017

Vad ska man säga… Gizmo fullkomligt dyker ner i snön, hela huvudet ska vara täckt! Här har jag använt mig av lite bling och en stickersblomma. Alla rub-ons kommer från olika serier av BasicGrey.

 dsc_0018

 dsc_0021

dsc_0023

Att bygga kojor i snön är en annan favorit han har. Han blir sällan helt nöjd utan måste hela tiden göra om någon del av kojan. Sedan provligger han en stund innan han hittar nåt annat att förbättra…

dsc_0026

dsc_0027

dsc_0029

I mina gömmor hittade jag en dekoration med en hundkoja på. Vet inte riktigt vad de kallas, men den passade i alla fall bra in…

dsc_0032

dsc_0035

dsc_0037

Det här sista fotot är nog en av mina favoriter, taget mitt i språnget. Man riktigt ser hur nöjd han är!

dsc_0042

Clearalbum var riktigt roligt att göra om än man var tvungen att tänka till någon extra gång innan man limmade eftersom det syns på andra sidan… Sen var det även lite knepigt att fotografera, men jag hoppas att det syns något så när hur det ser ut… Clearalbum är definitivt något jag kommer att göra igen, jag som älskar minialbum!! =)

Idag har jag hunnit göra två nya layouter men de visar jag inte upp idag. Vill ha lite bättre ljus när jag ska fota dem… Morgondagen blir i alla fall fylld med innebandy… Först har ”mitt” underbara lag två egna matcher, sen har damlaget önskat att våra tjejer ska komma och vara sargvakter till dem när de har sin första kvalmatch… Jag lovar – det finns inga bättre tjejer än de som spelar i ÖIBF f-96/97!!!

Sen vill jag bara skicka en liten extra krya-på-er hälsning till systeryster och lillprinsen. Hoppas att ni snart blir friska!

Kram ztina

5 responses to “Mitt första clearalbum

  • Anita Bäck

    Gismo är för gullig. Oj, vilket jobb som ligger bakom allt detta. Jag ser att du har nytt material. Lycka till med scrapbookingföreningen. / Anita

  • Veronica

    ÅH vilket jättefint album!!
    Har just gjort mitt 2:a minialbum men har aldig gjort ett clear! Verkar svårt tycker jag men blir ju otroligt snyggt!
    Du har iallafall fått mig inspirerad och det var ju huvudsaken!

    Ha en bra helg.

  • Ulwa

    Hej!
    Kanonfint album. Du har verkligen lyckats. Tack för titten!
    //Ulwa

  • Carita/Sagapo

    Hej!
    Vilket otroligt fint album. Blev så impondrad. Kalas!!
    /Carita

  • Erica

    men åååååå I löv, I löv…. I LÖÖÖV IT!! Har så länge tänkt göra ett minialbum men inte kommit mig för, nu kanske så när jag har en sån fin inspirationskälla.

    Tack för titten och kommentaren. =)

    kram //e

Kommentera

