Dopkort & doppresent

Det här dopkortet gjorde jag till Tobias dop, ett dragspelskort i färgerna blått, brunt och guld…

   

Guldschablonerna har jag målat dit för hand, träkronan från Panduro är också guldmålad. Den fina versen har jag hittat på nätet;

Att få ett litet gudbarn är en gåva och en ära.

-att man är betrodd att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra med ett gudomligt band.

Så själsligt är man nära fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer av omtänksamma skäl.

För man har fått till uppgift att se till barnets väl.

Och även i det tysta finns detta alltid kvar.

-att man känner något särskilt för det gudbarn som man har.

Jag gjorde även en doppresent och minne i form av en barnstol som jag målade i samma färger…

Nu måste jag gå och svalka mig lite, idag är det nästan en ooooliiidlig värme!

Kram ztina

3 responses to “Dopkort & doppresent

  • Pia

    Tack för din kommentar! Du får jättegärna länka till mig! Alltid kul med nya beknatskaper! Vilken underbar stol du gjort!! Å kortet som matchar!! Turkkost är min absoluta favoritfärg!! *kram* Pia

  • Theresa

    Hej, Stina! Åh, så trevlig att du skaffat blogg och jag får se mer av det du skapar. Självklart blir jag glad om du länkar till mig. Jag ska länka till dig med så fort jag får lite tid över till ”nya” bloggen jag har (hela min länksida är nere just nu… )

    Vilken fantastisk stol. Jag har en liten, liten en som jag tänk göra nått kul med någon gång. Tack för inspirationen!

    Ses hos Carina!
    Kram från Theresa

  • ulrika_m

    Supersnyggtt, verkligen! Gillar färgvalen och stilen. Kul att kortet och stolen är i samma stil!

Kommentera

